Wystawa stała Muzeum podzielona jest na galerie, opisujące i ilustrujące główne okresy w dziejach produkcji wódki w Polsce.
W sali „Początek” zwiedzający poznają trzy wielkie nazwiska z początków krajowego przemysłu spirytusowego, aż do drugiej wojny światowej, wyznaczające najwyższe standardy produktów: lwowskiej rodziny Baczewskich (1782), rodziny Potockich z Łańcuta (1784) oraz Jakoba Haberfelda z Oświęcimia (1804).
Galeria „Rozkwit i Zmierzch” poświęcona została drugiej połowie XIX i pierwszej połowie XX wieku – czyli jednemu ze „złotych okresów” produkcji wódki, ale także wprowadzenia reklamy od bardzo ozdobnych i zróżnicowanych karafek po bogato ilustrowane etykiety. Ta przestrzeń to również czasy II Rzeczpospolitej i nowej dynamiki w rozwoju gorzelnictwa okraszonej obecnością państwa pod postacią Państwowego Monopolu Spirytusowego, ale również jego brutalnemu zmierzchowi naznaczonemu II wojną światową.
W trzeciej galerii Muzeum nazwanej „Wódka i szkło” znajdziemy przekrój szklanych i srebrnych kieliszków oraz karafek, których przekrój czasowy i terytorialny przybliży zwiedzającemu kulturę konsumpcji wódki. Dodatkową atrakcją są odwzorowane graficznie wieże rektyfikacyjne połączone z precyzyjnym multimedialnym spektaklem opowiadającym jak powstaje wódka.
Kolejnym krokiem wykonanym przez zwiedzającego będzie wizyta w galerii „Przedwojenne alkohole”, kryjącej największe skarby Muzeum – pełne butelki historycznych alkoholi wraz z szyldami dawnych fabryk.
Dalsze zwiedzanie prowadzi do przestrzeni „PRL” wypełnionej grafikami i szyldami oraz kolekcją szkła wyprodukowanego przez firmę KROSNO, najstarszą hutę szkła w Polsce.
„Sztuka barmańska”, następna galeria, zaprezentuje obiekty związane z historią tworzenia koktajli oraz da możliwość degustacji wybranych wódek według preferencji gości.
Galeria „Świat” prezentuje przykłady alkoholi twórców i producentów z całego świata. Dodatkowo w tej przestrzeni swoje miejsce znalazły również obiekty z kolekcji Casimira J. Koszarskiego przekazane do Muzeum w 2018 roku.
Strona Muzeum Wódki jest publiczna. Administratorem Twoich danych osobowych, które pozostawiasz odwiedzając nasz profil (m.in. imię i nazwisko lub inne Twoje oznaczenie, komentarze, polubienia, identyfikatory internetowe, jest GOOD FOOD CONCEPT SP Z O O SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą w Warszawie (00-866), ul. Żelazna 68. Twoje dane są przetwarzane w celu efektywnego prowadzenia naszego profilu, w tym w celu przedstawiania Ci informacji o naszych inicjatywach i innej aktywności oraz w związku z promowaniem przez nas różnego rodzaju wydarzeń, konkursów, usług oraz produktów, a także w celach statystycznych i analitycznych oraz w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami.
Pozostałe informacje o na temat danych osobowych, w tym o zasadach przysługującego Ci prawa sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.