Misja

Od ponad czterech stuleci wódka stanowi jeden z najpopularniejszych produktów spożywczych na świecie, przedmiot fascynacji, obsesji i uniesień, wywierający znaczny wpływ na życie społeczne, kulturalne i gospodarcze, a także na wizerunek kraju za granicą. Misją Muzeum Wódki jest udokumentowanie oraz prezentacja tego fenomenu, w całej wielobarwności i złożoności zagadnień związanych z najważniejszym produktem alkoholowym świata.

Wizja

Muzeum prezentuje dzieje wódki, począwszy od podjęcia jej nowoczesnej produkcji przemysłowej we Lwowie w 1782 r. aż po czasy współczesne. Muzeum pozwala również na zdobycie wartościowego doświadczenia osobistego poprzez umożliwienie degustacji najlepszych, starannie wyselekcjonowanych gatunków szlachetnego trunku.

Kolekcja

Unikalna w skali świata kolekcja Muzeum Wódki powstała w wyniku połączenia gromadzonych przez ponad 20 lat przebogatych zbiorów Adama Łukawskiego i Piotra Popińskiego. Jej uzupełnienie stanowią eksponaty ofiarowane lub użyczone przez producentów alkoholu, instytucje, muzea oraz prywatnych kolekcjonerów z Polski i zagranicy. Obiekty prezentowane będą w formie stałych i okresowych wystaw oraz przy okazji wykładów, warsztatów i zajęć edukacyjnych.

Muzeum Wódki przy Placu Teatralnym w Warszawie to jeden z najciekawszych konceptów muzealnych w Europie, obowiązkowa atrakcja na turystycznej mapie Warszawy.